torsdag den 8. februar 2018

Bøger jeg vil ønske der blev oversat til dansk

Bøger jeg vil ønske der blev oversat til dansk

Jeg har tidligere skrevet om at jeg ikke er meget for at læse på engelsk og det er faktisk rigtig irriterende når der bliver udgivet så mange lækre bøger - der måske (måske ikke) bliver oversat. Hver måned får jeg en lækker bogpakke fra OwlCrate med en bog i - selvfølgelig på engelsk. Jeg har virkelig de bedste intentioner om at få dem læst, men jeg må vist bare indrømme over for mig selv, at så længe der er danske bøger jeg vil læse, så er det dem jeg vælger først. Måske jeg skal aftale med mig selv, at mindst en bog om måneden skal være på engelsk - det må jeg lige arbejde videre med!

Herunder har jeg lavet en liste med serier/bøger som jeg virkelig ville ønske blev oversat til dansk - der er også serier som er halvt oversat, her mener jeg bøger hvor de første par bøger er oversat, men ikke hele serien - hvilket jeg synes er rigtig øv! Kom lige ind i kampen forlag! Jeg ved godt at ikke alle bøger sælger lige godt, men det er lidt træls for os læsere at vi ikke får slutningen med. Nogle af serierne har jeg læst det hele af - også på engelsk - fordi jeg simpelthen ikke kunne klare ikke at vide hvad der skete!

Serier der er "halvt" oversat:
Melissa De la Cruz; Blue Bloods
Kimberly Derting; Body Finder
Lauren Oliver; Delirium
Kristin Painter; House of Comarre
Brent Weeks; Night Angel
Kazu Kibuishi; Amulet-serien
Gail Carriger; Soulless
Julie Cross; Tempest
Lili St. Crow; Sorte Engle
Susan Ee; Englefald
Trinity Faegen; Djævlens pagt
Jana Oliver; The Demon Trappers
Jonahtan Stroud; Den skrigende trappe
S. J. Kincaid; Diabolik
Joss Stirling; Soulfinders

Bøger der endnu ikke er oversat:
Laini Taylor; Strange the dreamer
Leigh Bardugo; The Language of Thorns
Jodi Meadows; Before She Ignites
Emily Lloyd Jones; The Hearts we Sold
Francesca Zappia; Eliza and her Monsters
Kaise West; P.S. I Like You
Victoria Schwab; A darker shade of magic
C. M. Lucas; Mist and Whispers
Julie Kagawa; The Iron Fey - Call of the Forgotten
Mark Lawrence; The Broken Empire
Leigh Bardugo; Wonder Woman
Courtney Allison Moulton; Angelfire
Victoria Schwab; The Archived
Barry Lyga; Bang
Marissa Meyer; Renegades
S. Jae-Jones; Wintersong
Cora Carmack; Roar

Er der også serier eller bøger som du ville ønske der blev oversat?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar