tirsdag den 3. maj 2016

April wrap-up

April wrap-up

Så er det tid igen. Jeg synes godt nok at tiden flyver afsted, men jeg har jo også nok at se til. Iris og jeg har efterhånden fundet en rigtig god rytme (altså når hun holder sig til den) og jeg har kastet min kærlighed på e-bøger, for det er nemt når jeg alligevel har min telefon ved hånden. Jeg priser mig derfor lykkelig for mit Mofibo-abonnoment, hvor jeg kan finde en del af de bøger jeg har til at ligge inde på min tbr-hylde.

I april blev det til 18 bøger (wow!) - i alt 4850 sider. Det er jo næsten som de gode læsemåneder inden Iris kom til, men det handler nok også om at jeg er blevet bedre til at udnytte tiden når hun spiser, sover eller bare ligger og hygger sig i kravlegården.

Jeg har læst:

Jennifer Donnelly; Det blå dyb (læs anmeldelse her)
Audrey Carlan; Februar
Cora Carmack; Som stjernerne står (læs anmeldelse her og tak til Lovebooks for e-bog)
Audrey Carlan; Marts
Audrey Carlan; April
Palle Vibe; Som ulve er færrest og får er flest (læs anmeldelse her og tak til forfatteren for bogen)
Nicole Boyle Rødtnes; Under sløret (læs anmeldelse her og tak til Alvilda for anmeldereksemplar)
Jog Sugg; Username: Evie
Samuel Bjørk; Uglen dræber kun om natten (læs anmeldelse her)
Elle Kennedy; Aftalt spil (læs anmeldelse her og tak til Flamingo for anmeldereksemplar)
Elle Kennedy; Lagt på is (læs anmeldelse her og tak til Flamingo for anmeldereksemplar)
Elle Kennedy; Dømt ude (læs anmeldelse her og tak til Flamingo for anmeldereksemplar)
Susanne Pedersen; Experimentet (læs anmeldelse her og tak til EgoLibris for anmeldereksemplar)
Astrid Heise-Fjeldgren; Den som svigter
Anika Eibe; Er du okay, Marie? (tak til Tellerup for anmeldereksemplar)
Jennifer Echols; Mellem linjerne (tak til Tellerup for anmeldereksemplar)
Kate Morton; Lake House (tak til Cicero for anmeldereksemplar)
Tove Ditlevsen; Barndommens gade

Jeg bliver stadig lige beæret hver gang jeg modtager anmeldereksemplarer fra forskellige forlag - det er kæmpe skulderklap for mig og det må betyde at der er nogen der har fået øjnene op for min blog og det arbejde jeg lægger i den. Selvom jeg gør indhug i min stak af bøger, bliver den ved med at vokse, men det er jo bare et rigtig skønt luksusproblem - jeg klager ikke!

I denne måned har jeg haft fornøjelsen af at stifte bekendtskab med en masse skønne personer, især dem i Off-Campus-serien er jeg næsten begyndt at se som venner, også selvom de er fiktive. Mærkeligt ikke? Men det er helt igennem fantastisk serie det stadig giver mig et smil på læben når jeg tænker på den.

Samtidig har jeg læst min første bog af Kate Morton og jeg kan sige med sikkerhed, at det bestemt ikke bliver den sidste. Hun skriver fængslende og fortællingen er godt skruet sammen, så man som læser har svært ved at lægge den fra sig igen når først man er begyndt.

Derudover har jeg nydt at læse de første kapitler i "Calendar girl"-serien. Selvom de er hurtigt læst, var det bestemt underholdende og Mia er en fascinerende og stærk hovedperson, som kan tage vare på sig selv og beskytter de personer hun elsker.

Jeg har igen læst om Mia Krüger og Holger Munch, det umage politipar, der hver især kæmper med fortidens skygger der kaster mørke i deres nutid. Samuel Bjørk formår, ligesom Kate Morton, at fastholde læseren til sidste side.

Jeg glæder mig til at se hvor maj bringer mig hen!

1 kommentar:

  1. Det er godt nok imponerende - godt gået :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet